Nederlands bedrijf komt met temperatuur en mondkapjes detector voor winkels en horeca.

Het apparaat kan binnen 0,2 seconden nauwkeurig de lichaamstemperatuur van een klant meten.

Een apparaat dat in een splitsecond de lichaamstemperatuur van een klant kan meten en kan controleren of er een mondkapje wordt gedragen. De ThermalGuard moet het voor winkeliers en restauranteigenaren eenvoudiger maken om de gezondheid van hun klanten en gasten te checken. “Zo hoeven ondernemers zelf niet bij de deur te staan met een thermometer,” vertelt de oprichter Michiel Dicker.

21-08-2020 | Delen: | PDF Word

Rood scherm
De maatregelen rondom corona zijn de laatste tijd vaak gewijzigd. Restaurants moeten enkele gezondheidsvragen stellen, mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer en bepaalde drukke plekken en mensen moeten anderhalve meter afstand houden in winkels. “ThermalGuard moet dit soort zaken op termijn duidelijker en makkelijker maken voor zowel de ondernemer als bezoeker,” aldus Dicker. Het apparaat kan vanaf anderhalve meter nauwkeurig meten met een maximale afwijking van een halve graad. Bij een te hoge temperatuur gaat het scherm op rood. “Het is een kwestie van de stekker erin doen en gaan!”

Nieuwe normaal
“Steeds meer partijen maken zich klaar voor ‘het nieuwe normaal’, zegt Dicker. “Ze gaan op zoek om ook in de toekomst klaar te staan voor nieuwe maatregelen. Ons product kan daar hopelijk aan bijdragen.” Zo kan het apparaat ook ingesteld worden om gezichten te herkennen en op basis daarvan wel of geen toegang verlenen. “Handig voor grote bedrijven waar werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken.” zegt Dicker.

Download als PDF Download als Word

Afbeeldingen Persbericht

Over ThermalGuard

ThermalGuard biedt een all-in-one oplossing om klanten, gasten en medewerkers bij de ingang te checken op lichaamstemperatuur en het dragen van een mondmasker. Op deze manier kunnen bedrijven veiligheidsmaatregelen makkelijk opvolgen en medewerkers ontlasten. ThermalGuard is een initiatief van een groep Groningse en Amsterdamse ondernemers.

Misschien ook interessant